Eniac

In 5 stappen naar een online marketing strategie

Stap 1: Doelen definiëren die het verschil voor het bedrijf gaan maken
Allereerst is het van belang dat de online te realiseren doelen van de organisatie voor zowel de lange als korte termijn duidelijk geformuleerd worden. Deze komen met name duidelijk naar voren in een eerste vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Stap 2: Meten is weten
Nulmeting en het meetbaar maken middels Google Analytics. In overleg met jou, de webbouwer of programmeur maken wij de site compleet meetbaar. Maandelijkse rapportages van bezoekersaantallen tot conversies voor een managementoverleg of voor jezelf worden nu automatisch ingesteld.

Stap 3: Het zoekwoorden onderzoek
Een zoekwoorden onderzoek als basis voor de Google Adwords campagnes en optimalisatie van de website: dat betekent beter gevonden worden op basis van zoekgedrag in de niche die je wilt bereiken. Geen optimalisatie zonder een zoekwoordenonderzoek op welke manier mogelijke klanten ‘Googlen’ op uw aanbod. Dit is en blijft de basis van effectief gevonden worden op Google en verhoogt de kans op verhoging van de conversie.

Stap 4: Opzetten Google Adwords campagnes
Na de onderzoeken maken wij een vertaling naar advertentiecampagnes in Google Adwords. Hierdoor ontstaat een optimale aansluiting tussen zoekenden en het aanbod op je website. Met het schrijven van goed converterende advertenties wordt de website goed zichtbaar in de zoekresultaten. Daarnaast kunnen we remarketing campagnes opzetten om potentiële klanten te ‘achtervolgen’.

Stap 5: Optimaliseren van de website
Door interne en externe analyses uit te voeren kunnen we gericht verbeteringen doorvoeren op je website. Hierbij is het doel om gevonden te worden in de ‘organische zoekresultaten’. Alle informatie die de betaalde advertenties en de best converterende zoekwoorden ons opleveren, verwerken we in de website. Op termijn wordt de website niet alleen op deze woorden gevonden maar wordt het conversiepercentage verhoogd.

Heb je een vraag of wil je een offerte aanvragen?

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *